Forandring fryder

...derfor flytter jeg bloggen tilbake til wordpress. Sa noen surrehue?? Neida, dette er bare et resultat av jeg er kronisk rastls med akutte innfall.

Flg meg gjerne p heidinilima.wordpress.com

Slkk fridag

Etter ha jobba alt for mye i helga, var det godt ha litt "helg" i dag. Fikk ikke gjort spesielt mye fornuftig da, men litt fylte jeg dagen med:
- Klarte sove helt til klokken halv ni
- Sosa masse p internett (surfet p blogger og lavkarbonettsteder)
- Fundert p om jeg skulle flytte bloggen til wordpress.com
- Spist kalde kottiser til frokost
- Vaska ty
- Plaget folk p facebook
- Spist avokado til lunsj
- Planlagt ny blogg (gjennoppliving av gammel blogg)
- Tatt oppvasken
- Ftt skikkelig stsug -og motsto trangen til knerte den siste boksen med lavkalori fersken (sto med den i handa, men satte den tilbake igjen!)
- Kjpt antivirusgreier
- Kjpt fin cardigan i bursdagsgave til modern
- Spist bursdagsmiddag med mamma (Brassert lammeskank med salat i stedet for potatis)
- Klarte unng spise creme brulet etterp
- Tok i mot noen av lperne som kom i ml p Finnmarkslpet
- Handlet sukrin og fiberhusk p helsekosten
- Kjpte LCHF-boka til Annika Dahlqvist
- Drukket te og prata sjit p kafe med noen herlige jenter
- Sett en transe
- Sett film p isskjerm
- ...kommet meg hjem og lagt meg p sofaen med data'n, nyboka og tv -venter p Finnmarkslpssendinga p NRK1 :)

Det er godt med snne dager innimellom!

Sukkersprekk

Etter ha terget sukkerbehovet med lettbrus, sukkerfri saft og whatnot i flere dager n, gikk jeg p en sprekk i dag. Plutselig fant jeg meg selv med gaffelen litt for dypt nede i en boks hermetiske fersken av alle ting. Det var "sukkerfrie" ferskner -men likevel... skjmmes!
Skjnner jo godt at kroppen fikk akutt stbehov etter all den terginga og stresset jeg har pfrt vraket, s jeg fler at jeg m ta ytterligere tak. No more fake sugarshit! (og m jeg, s blir det i alle fall i rsm mengder).
...Jeg m bare spise opp den sukkerfrie sjokkisen jeg har i kjleskapet frst, hehe.

Travel dag

I dag har det blitt jobbings tolv timer i strekk -og dermed s som s med maten. Grunnen til all denne jobbingen er at rets Finnmarkslp startet i dag, og jeg skal dekke heile btteballetten p fd.no. Finnmarkslpet er et av rets absolutte hydare for oss sportsjournalister her oppe. Dagens hydepunk var for vrig da kronprins Haakon Magnus gikk forbi kontorvinduet mitt og vi vinket til hverandre. Fikk mildt sagt skikkelig fjortisfniseanfall etterp. N merker jeg at jeg har vrt seris reporter alt for mange timer i strekk -for jeg skriver skikkelig dlt og saklig. Kjeeeeeedelig!!

Lavkarbodag #12
Frokost: Eggerre og bacon
Mellom: atkins sjokkis
Lunsj: Kylling og avokadosalat
Middag: Kylling med grnnsaker og fltesaus
+ brus med litt for mye karbs i...

N er det natta!

Kvensk lavkarbolunsj

I dag fikk jeg servert kvensk lunsj p Winter Garden Partyet. Heldigvis kunne jeg ved enkle grep gjre retten lavkarbo ved droppe brdet og potetsalaten. Den kvenske lunsjen besto da av bokna lam, speket laks, trket elgkjtt og tyttebrrmme. Litt spesielt, men veldig godt. Artig smake litt p det forfedrene mine spiste for noen generasjoner siden.

Lavkarbodag #11
Frokost: Avokado og fenalr
Lunsj: Kvensk tallerken
Middag: Kyllingfilet med paprika, tomat og sambal oeleksaus
Kvelds: Aner ikke hva det blir. Bringebr kanskje. +. litt friske grnnsaker

Vurdering: Det gr helt fint an spise spennende og variert p lavkarbo.


Tradisjonell kvensk mat spist p reinskinn i en lavvu


Restaurantlavvu midt i sentrum med alle rettigheter. Gotta like that!


Vinterhagen hadde ogs sitteplasser ute.


...Man kan til og med speed-date :)


...Eller boogey all night long!



Gikk p en pannekakesmell

Det er ikke alltid s greit vre kronisk blond... Denne gangen hadde jeg glemt lese varedeklarasjonen p den pannekakemiksen jeg kjpte i gr skikkelig -og det var jo mildt sagt teit. For den pannekakemiksen inneholdt nemlig plenty of carbs, blandt annet i form av hvetemel og greier. Jadda. Typisk nok oppdaga jeg ikke det fr etter at jeg hadde lagd meg en porsjon til frokost.
Note to self: Lese totalinnholdet av carbs -ikke bare sukkermengden (og ikke lat som om det er komma der det ikke skal vre kommaer...)
Kjipe greier, for pannekakene var knallgode (det er bare si ifra om du vil ha en pent brukt boks pannekakemiks)

Til tross for smellen, var jeg i (svak) ketose n i kveldinga. Hurra for det!

Lavkarbodag #10
Frokost: hykarbo pannekaker med bacon -oooh jeah!
Lunsj: Kveitesalat (Kveite, salatblader, agurk, lk og remulade)
Middag: Kottis med sambal oelek
Kvelds: Alfa Omegas ostekuler



I kveld havna jeg p et Winter Garden Party. Rett og slett en fest i en hage. Det er en ei kunstner som arrangerer det, og hun har laget til mange kule skulpturer i plast, is og tre i hagen sin + at andre kunstnere har utstilling der (bde smykker, samisk kunst, video osv). I tillegg er det en diger lavvurestaurant hvor man blandt annet kan kjpe samisk og kvensk mat. Tenkte dra tilbake dit i morgen og spise kvensk tapas

Dette er en av flere hye skulpturer laget av plast og is.


Ogs i sentrum er det laget is- og sneskulpturer.





Pimped my hrselsvern

Nr man jobber i et pent kontorlandsskap kan det vre digg stenge resten av verden ute slik at man fr fokusert p jobben sin. Derfor kjpte jeg meg hrselsvern, slik at jeg kunne sitte i min egen lille boble og kokelure. Men siden rde hrselsvern er s last year, mtte jeg stsje de opp litt. Da ble klistremerker vra lekebutikken redningen. Jeg plukket ut stickers med fargerike hester, hjerter, sommerfugler og stjerner som jeg klistret over det kjipe rde. Tadaaaaa -very stylish hrselsvern. Tffest i hele verden, det er jeg sikker p. I hvert fall tffest i gata.



I see your lips move -but all I hear is bla bla bla...



Er litt i tvil om jeg skal legge dette innlegget under kunst eller mote....

Storhandel p helsekosten

Stakk innom helsekosten etter jobb. Hadde egentlig bare planer om kjpe Cocosa (kokosfett), men selvsagt havnet det flere ting i breposen. Siden sojamelet jeg hadde var gtt ut p dato, kjpte jeg nytt -denne gangen skal jeg prve den til Proteinfabrikken. Da jeg oppdaget PFs pannekakemix, mtte jeg bare ha en boks med det ogs. Det blir spennende se/smake om det blir duganes pannekaker av den miksen. Litt karbs var det i den, men 3,1g per porsjon kan jeg leve med. Blbr-te og "mandelsmr" skal ogs testes ut.

Lavkarbodag #9
Frokost: Ostekjeks med ost og skinke
Lunsj: Kottis og tomat
Middag: Kyllingvinger
Kvelds: Brie og fenalr med grnnsaker

Vurdering: Helt grei matdag, og middagen var type veldig lettvint -like lettvint som grandis liksom. Som kompensasjon ble kveldsen litt mer fnsi.




Gleder meg til eksperimentere med det nye stsjet jeg kjpte i dag




Minus 2.5kg p en uke

g ned 2.5kg frste uka etter kostomlegging er helt greit, ikke fantastisk, men duganes. Det som derimot er ganske gy er at vektnedgangen har skjedd uten pes. Jeg har ikke sulta, slitt eller veid maten. Jeg har bare spist meg mett p helt vanlig mat. Greit nok at det kreves litt planlegging, men det er det verdt -planlegge m man gjre uansett om man skal vre nye p kostholdet sitt.
Det er godt komme over den bygen som frsteuka ofte er nr man skal endre vaner. Fristelsene har sttt i k, men jeg har klart holde meg unna. Og det skal jeg fortsette klare.
Det som faktisk har vrt tffest unng er frukt, men siden frukt i stor grad bare er fnsi smakstilsatt sukker kan jeg ikke spise det. I alle fall ikke i mengder. Men fkk it; planen er unne meg et skikkelig fruktmltid ved hver femte kilo som jeg gr ned. Gleder meg allerede (hmmm, klarer jeg ete en hel vannmelon tro?? hehe)!
Ellers gr deler av dgnet for tiden til lese om lavkarbo og dens fortreffelighet. S fr dere aner det, kommer jeg til blogge om noe av det i en litt slitsom nyfrelst belrende tone, hehe.

Lavkarbodag #8
Frokost: Lavkarbopizza med hvitlksdip
Lunsj: Bringebris
Forrett: En stangselleri naturelle
Middag: Nakkekottis med sambal oelek
Dessert: En stangselleri naturelle
Kveldsmat: Middagsrester
Kveldskos: Perletomater

Vurdering: Jeg orket ikke noe srlig lunsj, s det ble bringebris i stedet for kjttmat. Lurer p om det funker gjre bringebrisen mer nringsrik ved ha i prottispulver -men da m man finne et prottispulver med rett stning. Ellers synes jeg at det ble det litt lite grnnsaker i dag. Jeje, det kommer en dag i mrra..

Fristende kveldskos



Det har sndd litt her det siste dgnet (utsikt fra kjkkenvinduet mitt)




.

Stiv og stl

Grsdagens tur med den maniske trekkhunden har frt til stlhet i muskler som ikke har vrt stle p evigheter. Spesielt skuldre, rygg og biceps fikk tydeligvis kjrt seg skikkelig, for i dag har jeg flt meg som Olga p tti. Perfekt! Kardio- og styrketrening i ett!
Dagens trening utgikk med skyhye knelft. Ikke bare p grunn av stlheta, men p grunn av overtid p jobbet. Kvelden har istedet blitt brukt til ligge som et slakt p sofaen og surfe p forskjellige trenings- og kostholdsblogger p jakt etter inspirasjon. Det finnes s mye spennende der ute!

Lavkarbodag #7
Frokost: Kald kottis med hvitlksdip
Lunsj: Varmedisk kottis og avokado
Etter jobb: Avokado
Middag/Kvelds: Kald kottis med hvitlksdip

Vurdering: Kjedelig matdag, men jeg flte meg litt kjip i dag. Utrolig nok hadde jeg ikke ulvehunger etter overtidsjobbinga. Heller tvert i mot, nr sagt. Burde ftt i meg mer grntfor. Mulig jeg eter litt agurk n i kveldinga for kompensere. Er skikkelig fysen p frukt, men gurken fr duge (Aaaah, grnne druer... gule epler.... faste prer... kalde klementiner... vannmelon... *sukk*)
Les mer i arkivet Mars 2010 Februar 2010 Januar 2010
hits