Bringebæris på 1-2-3

Oppvasken står fortsatt på benken, men det driter jeg i -for jeg spiser hjemmelaget bringebæris.
Lørdager pleier jeg vanligvis å gå på kafe med venninner, men denne gangen lot jeg det være for å unngå skumle fristelser (Kaffe latte og kake? Ja takk! Eller nei... Eller jo... Eller, aaargh!!). I stedet pleier jeg kropp og sjel hjemme. Det innebar i dag bringebæris laget på tre minutter.

Heidis bringebærfristelse
En solid neve frosne bringebær legges i en passende skål. Hell over passende mengde fløte (jeg brukte omtrent en halv kartong fløte -den lille kartongen altså!). Svisj det sammen med en stavmikser til det blir rosa og får en passe tykk konsistens (min ble type softis). Dander herligheten i et martiniglass eller lignende, pynt med et par frosne bringebær og nyt herligheten. Man kan bruke søtningstoff a la Splenda, men jeg likte min godsak frisk, fin og naturlig.

Tipper det kommer til å gå mye av denne forfriskelsen når sommervarmen endelig banker på døren.

2 kommentarer

Fitness motivation

07.mar.2010 kl.22:31

FLØTE?? ville tro at denne desserten ikke er noe bedre enn skinny kaffe latte på cafe?? Eller brukte du en "sunnere" fløte?

Likerforresten bloggen din:) Lykke til:)

heidinilima

08.mar.2010 kl.07:32

Hei og hå og takk.

Fløte ja. Må jo ha i seg litt fett, vettu :D

Så lenge jeg ikke "overdoser" på karbohydrater, går det finfint å spise fløte osv. Jeg SKAL faktisk spise masse fett når jeg ikke karber -for fett erstatter karbs som energikilde. Ideelt sett skal energifordelinga være: Fett75%, proteiner 20% og karbs 5% -men jeg er ikke helt der at jeg har finregna på fordelinga. Denne energifordelinga virker kanskje pussig for mange, men det funker som F for meg og ganske mange andre.

Skriv en ny kommentar

heidinilima

heidinilima

32, Alta

Sportsjournalist, styrkeløfter og strongwoman. I tillegg har jeg en hemmelig interesse for håndarbeid og interiør -da av den litt eksentriske stilen. Motto: ALWAYS AIM HIGHER! Du er sterkere enn du tror!

Kategorier

Arkiv

hits